og eg er trufast til din hals

Tuesday 19 December 2006

I just can't decide under which rock I'm supposed to hide

Overskriften er en del av en Zahl-tekst. Jeg liker nemlig den nye sangen hans, også! Synes den er veldig oppmuntrende å høre på, og fin generelt, det eneste jeg misliker er pianoespillet. Særlig i starten. Og slutten er så fin, synd det stopper akkurat der. Men, men. Jeg er glad for at jeg liker det meste, hvert fall. Framtida for et godt forhold mellom musikken hans og meg ser i alle fall mye lysere ut enn den gjorde med en gang. Det ser veldig lyst ut, faktisk. Jeg gleder meg til plata.

Nå er det bare fem dager til julaften. Og det er ikke noen positiv ting, akkurat. Jeg har nemlig enda en julegave å kjøpe, som må sendes innen i morgen. Det er jo passe umulig, med tanke på at klokka nå er ti om kvelden, altså har jeg ikke sjans til å rekke å kjøpe noen gave og få sendt den innen klokka to i morgen ettermiddag. Helvete. At jeg ikke kan klare å fikse sånne ting litt før.

Sånn ellers, er det bare masse jeg skulle ha gjort før jul, og mye av det har jeg glemt hva var, så med andre ord er det litt stress. Skolen går ganske bra da, resultatet fra tentamenene viser i alle fall det: sekser i norsk, sekser i engelsk og firer i matte. Den fireren i matte irriterer meg litt, men jeg klarer å leve med den, når de to andre gikk så bra. Deilig å ha nesten rein samvittighet når det gjelder skolen, hvert fall.
Var i kirken i dag, med klassen, og det var nesten fint, fordi jeg fikk nok en bekreftelse at jeg aldri vil bli kristen. Herlig å vite! (Ikke at jeg har tvilt på det før, altså. Dette var bare nok en bekreftelse.) Men gudstjenesten i seg selv var utrolig kjedelig. Dessuten var jeg utrolig sur, ingenting får meg så sint som snakk om kristendom eller religion generelt (jo, én ting gjør meg sintere: folk med idiotiske politiske meninger, men det spiller jo også en del på religion), så det var bra ingen snakka til meg. Men vi fikk dra hjem like etterpå, altså klokka halv tolv, noe som gjorde det til en veldig enkel skoledag, og enkle skoledager kan man jo ikke klage over. I morgen er den siste "ordentlige" skoledagen før jul, på torsdag er det avslutning, og så er det fri. Blir fint med ferie.

No comments: