og eg er trufast til din hals

Friday 1 December 2006

Zahl og helg

Photobucket - Video and Image Hosting

Æh. Nå fikk jeg nettopp høre to av sangene som skal være med på Geirs soloplate. Musikken var absolutt ikke som jeg hadde forestilt meg den. Sjangeren er såkalt americana, noe jeg heller vil kalle en krysning av pop og country, og stemmen høres ikke ut som Geir. Jeg trodde ikke på at det var ham med en gang, men det viste seg at det var det visst. Men sangene blir så smått bedre og bedre hver gang jeg hører på dem, så kanskje jeg kan klare å like dette til slutt. Hvertfall hvis noen av sangene på plata er mer rocka, hvis de er mer varierte. For dette blir kjedelig i lengden. Sangtekstene var bra nok, da (ingen overraskelse, med tanke på hvor bra han skriver).
Så jeg får bare håpe på det, at resten av sangene er "bedre". Jeg kommer til å kjøpe plata og dra på konsertene, uansett. Teit nok bare fordi han er Geir Zahl. Han kan være hyggelig hvis han vil (men altfor ofte er han ikke er det), og sangene han lager med Kaizers og lagde med gnom er utrolig bra, så jeg vil støtte ham. Selv om sistnevnte argument ikke burde hatt noe å si når det kommer til denne solokarrieren.

Ellers enn det, så er det utrolig deilig med helg og å være ferdig med alle tentamenene. Jeg er ikke så sikker på at det gikk spesielt bra denne gangen, verken i norsk, matte eller engelsk, men jeg gjorde det beste jeg kunne. Så nå skal jeg bare slappe av, glemme alle leksene jeg egentlig bør gjøre. Er aleine hjemme helt til i natt en gang, og det er herlig, i og med at jeg ikke har vært aleine hjemme mer enn en time i strekk på tre uker. Sånt gjør meg gal. Så i dag blir det pizza (hvis vi har) og TV, og forhåpentligvis, rett før i dag blir i morgen; en morsom gruppesamtale med diverse DMA-folk som måtte finne på å være pålogga, akkurat som sist helg. I så fall blir kvelden perfekt.


(Sånn, dette ligna mer på en blogg, right?)

No comments: