og eg er trufast til din hals

Monday 22 January 2007

From here on it got rough

Det er nesten litt skummelt hvor lett det er å få lov til å gå hjem fra skolen her. Jeg sa bare "Kari, jeg bare lurte på om jeg kunne få lov til å dra hjem, for jeg har så utrolig vondt i skuldrene. Jeg har problemer med nakken, vet du," fikk svaret "Uff, jada, det er klart, bare gå hjem du," og så gikk jeg. Jeg snakka jo sant, så det er ikke det som er saken, men om det er alt en trenger å si, er det litt vel lett. Vet ikke om det er sånn for alle da, kanskje det bare er det at hun stoler på meg, som hun sier. Haha, det har sine fordeler å være likt av lærerne hvert fall.

Så da sitter jeg her da. Planla å gjøre mattelekser, men endte opp med å låne PC-en til søstera mi igjen. Bra jeg har den nå som den stasjonære ikke funker. Men ikke bra at jeg sitter her i stedet for å gjøre lekser.
Faen for ei helvetesuke vi har på skolen nå. Det mongo skolesystemet gjør at vi har tre ganger så mange prosjekter og framføringer som vanlige skoler. Og i KRL har vi en oppgave på to sider å skrive hver uke. Først var det om synet på kvinnene i Bibelen, så om Jomfru Maria, og nå om Jesus. Noe så kjedelig. Jeg klarer ikke å få gjort det ordentlig når det er så totalt uinteressant og meningsløst for meg. Det hender det er morsomt å lese alt det naive som står i den umåtelig tjukke boka, men som oftest blir jeg bare irritert over at folk kan finne på å tro på noe sånt. Galskap.

Men, men. Religioner er vel bare noe en må leve med. Det er jo i ferd med å forsvinne mer og mer, så en får vel bare håpe de blir helt borte til slutt, selv om det aldri kommer til å skje.

Nå er det bare ei uke til Skambankt-plata!
Og med det går jeg og gjør mattelekser.

No comments: