og eg er trufast til din hals

Tuesday 16 January 2007

Stupid Shoes

Nå har det roa seg igjen. Alt rundt Camp Refugee og sånt. Jeg klarer å le av det nå, det var nesten gøy å snakke om alt det fæle som skjedde, med dem i klassen i dag. Slapp skolen i går, heldigvis. Men jeg ble ikke akkurat glad da jeg halvveis på vei til skolen i dag oppdagde at heller ikke dette paret med vanter var vaska, og lukta Camp Refugee; mao olje og tran. De oljetønnebrannene satte grusomt sterk lukt i alt jeg hadde på og med meg. Kom på skolen og ble møtt med "Åh, neei, det lukter Camp Refugee av deg!"

I dag er det en måned til jeg reiser til Stavanger. Det er ikke lenge. Så det er vel på tide å få bestilt Skambankt-billetten ganske snart. Herlighet, jeg gleder meg som en unge. Men så er jeg vel en unge også. Jeg gleder meg, hvert fall!

May-Lis ringte i stad og spurte om jeg ikke tilfeldigvis var i nærheten av Oslo S. Det var jeg jo ikke, og det var visst bare det hun lurte på. Mja. Merkelige May-Lis.

Elin fikk ikke jobben i Oslofilharmonien. Ingen fikk den, "ingen var flinke nok." Jeg fatter ikke hva de er ute etter, det var 30 stykker som prøvespilte, men ingen av dem var gode nok, så de ville vente med å ansette noen et års tid. Det siste året har jo Elin vært vikar der, men nå må hun tilbake til Trondheim. Men, og her kommer det mest idiotiske fra Filharmonien sin side; hun skal leies inn som vikar her i perioder. Med andre ord skjønner jeg ikke skiten av hva de i Filharmoniorkesteret tenker med, den eneste forandringen nå er jo at de ikke har noen fast førstefagottist, og ingen fast vikar - men en vikar de leier inn sånn ca. annenhver måned. Hvorfor kunne de ikke bare ansatt henne da? Ærlig talt. Men det er jo bare kjempebra for meg og resten av familien, for da vil hun jo bo nesten like mye her som i Trondheim. Og det var bra ingen fikk jobben, i stedet for at noen andre enn Elin fikk den, for Elin er ikke noen spesielt god taper. Særlig ikke når hun har øvd på det mer eller mindre i et og et halvt år, og konstant de siste tre månedene.

No comments: