og eg er trufast til din hals

Friday 19 January 2007

Oslo

I dag fant jeg ut hvorfor May-Lis ringte på tirsdag og spurte om jeg var i nærheten av Oslo S; hun var der. Det var hun i dag og. Fikk plutselig en telefon, sånn i halv fire-tida: "Hei du. Ska du någe i dag? Ska me henga?" Jeg skjønte ingenting, lå og sov da hun ringte, så jeg var helt i ørska. Tenkte hun hadde ringt feil person eller noe, jeg trodde jo hun var i Stavanger. Men neida. Helt normalt å stikke til Oslo på mandagen, så til noe i nærheten av Ålesund og Nord-Norge eller hva faen og så tilbake til Oslo igjen på fredagen.

Men det var gøy hvert fall, veldig fint å se henne igjen. Vi tråkka rundt i byen i fem timer, jeg viste May-Lis diverse steder (som om det finnes noe fint å vise fram i Oslo), og vi prøvde å finne Blitz-huset for å få i henne noe mat, skulle visst være en veganerkafé på andre sida av gata der. Vi var helt borte på Grønland da vi fant ut at Blitz var borte i ei av sidegatene ved Karl Johan og Universitetet. Nok et bevis på hvor utrolig flink jeg er til å finne fram til ting ved hjelp av veibeskrivelser. Så da drog vi på Peppes i stedet.
Endte opp med at vi drog bort til Blitz-huset uansett da, men vi kom ikke inn, det var stengt (og det var jeg heller glad for, hva skal vel jeg der inne å gjøre?). Så møtte vi Martine og kjæresten og CH eller noe, og stod på Oslo S med dem i en times tid, før jeg måtte drog hjemsånn i ti-tida.

PC-en hjemme (er hos Steinar nå) er nå offisielt totalt fåkka, og verken MSN eller hotmail vil kunne funke før siste helga i vinterferien, fordi Internet Explorer er sletta. Hele maskinen skal formateres, så jeg må kopiere over på Mariannes PC alle bilder og sanger og sånt jeg vil spare på. Faen for et mas. Men det blir fint å få rydda ordentlig opp i systemet på PC-en da, starte helt på nytt.

No comments: