og eg er trufast til din hals

Thursday 22 February 2007

Men hold dåkk fast for nok et stormkast

Photobucket - Video and Image Hosting

Åh, Zahl var bedre enn jeg noengang kunne trodd etter å ha hørt de noe dårlige opptakene av Friday Nights og Nice for a Change den gangen i desember. Så mange fine tekster og melodier. Jeg liker de mellomrolige sangene best, som Really Gone og Leave Me In. Selv om de helt rolige, som f.eks. I'll Try and Make You Cry og Love Conquer Us, også er fine, sammen med sangene som er mer upbeat, der er What's The Matter og Nice for a Change best. Tror jeg, det er ikke så lett å velge. Men den svakeste sangen er Let's Not Worry, det er klart.
Plata får treere i de fleste aviser såklart, ingen hadde vel venta noe særlig annet. Han har jo fått en fire-fem firere og en femmer også da.

Det var litt morsomt da jeg fant ut i går at i Stavanger Aftenblad-avisa jeg kjøpte på Sola på søndag, var det et intervju med Geir. Og da jeg var i Rebecca med Oslo i går, så vi tilfeldigvis på Stavanger Aftenblad igjen, og jammen var det ikke to sider om Geir der også. Samt et veldig fint bilde av ham i a3-størrelse, et bilde som fikk plass ved siden av portrettbildet av Janove. Haha, nå er rommet mitt så fullt av bilder og lignende. Men jeg liker det. For det er organisert og ryddig, bildene henger sånn de skal, ikke symmetrisk, men stilig og riktig i forhold til hverandre, og alle har svarte papirrammer. Jeg er opptatt av at det ikke skal se ut som et rotete fjortisrom med tusenvis av avisutklipp på veggen. Jeg er opptatt av litt for mye sånt. Nåja, det gjør vel ingenting.

Nå begynner jeg å bli ganske stolt av CD-samlingen min. Den inneholder nå 63 CDer av totalt 22 band/artister, og 75 av disse CD-ene er kjøpt i løpet av 2006 og 2007. De tre nyeste er Zahl - Nice for a Change, Big Star - #1 Record/Radio City og Motörhead - March or Die. Jeg falt faktisk for Big Star, det var veldig fin musikk, så takk til Christer Knutsen for det. Han skal slippe å gi meg tilbake de 169 kronene. Likte særlig godt sangene What's Going Ahn, You Get What You Deserve, Feel og The Ballad of El Goodo. Mye bra sanger på de to CDene. Og i går, da jeg var på Platekompaniet på Oslo City, prøvde jeg som best jeg kunne å ikke kjøpe noe musikk, men jeg bare måtte, da jeg så at Motörhead var til bare 69 kroner. Jeg har jo lenge tenkt å sjekke ut Motörhead, og jeg måtte jo bare slå til da det var så billig. Likte faktisk musikken godt, overraskende godt med tanke på at jeg ikke har likt det lille jeg tidligere har hørt sånn veldig godt, hvert fall. Men det var mange stilige sanger der og. Hellraiser ble vel favoritten min. Men Stand og Bad Religion var også veldig bra. Gøy med ny musikk. Det tok si tid å finne noe, men nå har jeg gjort det, og nå er musikksmaken min ganske variert og fin, synes jeg.

No comments: