og eg er trufast til din hals

Sunday 11 February 2007

You just bark when you should really bite

Nå har jeg funnet ut at jeg har sagt nok et navn feil bestandig. Først var det Vinterstø, så var det Tollak, nå er det Folken. Faen at det skal være så vanskelig altså. Pinlig å tenke på at jeg har gått rundt og sagt feil alle gangene jeg har sagt de navna. Så nå er det VINTERstø, TOLLak og FOLKen, ikke VINterSTØ, tollAK og folkEN, det må jeg huske på. Fantastisk.
Jeg begynt å overbruke "fantastisk" nå, så vel som "fokk/fokkt opp", "mongo" (den er litt dum, ikke alle som er like glade for at jeg bruker det ordet), "din gnu" og "herlig" (som oftest ironisk ment, akkurat som med "fantastisk"). Yes. Interessant.

Den uka som kommer nå blir den første på antagelig et år hvor jeg faktisk skal noe etter skolen hver dag. Mandag: på Triaden/Strømmen/Stovner for å handle klær/ny olabukse. Tirsdag: konfirmasjonsmøte (tror jeg, er litt uvisst det der). Onsdag: møte Elin i Oslo. Torsdag: Peer Gynt-forestilling for foreldrene. Fredag: Reise til Stavanger og dra på Skambankt-konsert. Oi, det er faktisk på fredag jeg skal dit. Tida går skremmende fort. Uff, tenk, om ei uke er jeg hjemme fra Stavanger igjen. Men nei, sånn skal jeg ikke tenke. Det betyr jo også at det bare er åtte dager til plata til Zahl kommer ut! Yep. Flott.

Lurer på hva jeg skal gjøre i vinterferien egentlig. Hm. Jeg får vel kose meg med TV Vest og reprisene av NRK Rogaland-sendingene på dagen da, hvertfall. Har begynt å følge fast med nå. Haha, tror jeg veit mer om hva som skjer i Rogaland enn rogalendingene sjøl. Aftenbladets web-tv er fantastisk flott å ha. Mye spennende der. Intervju med Skambankt til og med. Var morsomt å finne det der inne i stad.

Nei, nå er det Torpedo. Så det ikke sist, men må jo se nå, etter å ha hørt alt maset rundt det at ingen forstår hva de med dialekter i serien sier. Fyren med hovedrollen er jo fra Sandnes, grunn nok til å se på, det. Skremmende mange som ikke forstår stavangersk og jærsk, egentlig. "Hæ? Er ikke Kaizers danske a?" Så nå er det visst teksta. Haha. Nok en ting å irritere seg over (og det er faktisk gøy å irritere seg over sånt, hva skulle man vel gjort uten noe å irritere seg over?)!

No comments: