og eg er trufast til din hals

Thursday 22 February 2007

You get what you deserve

Mja, jeg bestemte meg visst for å skrive enda en blogg i dag, har ikke en skit annet å gjøre. Har sittet og snakka med Ida om Kaizers igjen, i hele dag, som i går. Hva skulle man gjort uten henne? Jeg er faktisk takknemlig for at jeg har blitt kjent med henne, for med henne kan jeg diskutere alt det jeg ikke kan diskutere med noen andre. Vi har ikke de mest normale Kaizersdiskusjonene, med andre ord. Haha, faen og.

Jeg hater at man blir så lat i ferier. Man sover lenge, står opp, ser på TV, sitter på PC-en, strekker seg litt, gjesper et par hundre ganger, spiser et par måltid, og går og legger seg igjen. Her i huset gjør man hvert fall det. Jeg har sittet ekstremt mange timer foran disse to PC-ene denne uka, til tross for at jeg var i Oslo mesteparten av mandag og i går. Men jeg har jo faktisk gjort en del produktivt skrivearbeid mens jeg har sittet stille foran her da. Skrevet to plateanmeldelser f.eks., jeg har nemlig bestemt meg for å åpne en blogg der jeg skal anmelde kun norske plater. På nynorsk, til og med. Norskere får man det ikke. Christer Knutsen og Zahl er anmeldt så langt. Mja, vi får se hva det blir med det der. Morsomt er det å skrive anmeldelsene, hvert fall, men jeg er jo så redd for å virke dum og alt det der når jeg skriver dem at det blir veldig vanskelig. Må prøve å finne noe musikk jeg ikke har hørt på i hundre år allerede da. Og det burde vel funke fint det.

I morgen blir jeg PC-løs. Bra jeg skal til Steinar i helga, for her er det altså ingen PC-er å oppdrive fram til søndag. Deilig at den endelig skal fikses, for nå er jeg lei av denne lille bærbare PC-en uten musikk. Haha, snakk om i-landsproblemer. Luksusproblemer, that is. Jeg har faen meg dårlig samvittighet for at jeg bor i dette landet. Men jeg blir allikevel sur hvis noen sier "men tenk på de stakkars små barna i Afrika," fordi det er så utrolig oppbrukt. Jeg får ikke medfølelse med dem i Afghanistan når jeg ser over Dagsrevyen at de blir bomba og drept, for det ser jeg hver dag. Synd at det skal være sånn. Regjeringa er jo totalt fokkt opp nå også, herlighet så dumme SV er som vurderer å trekke seg ut av regjering og greier. Da mister de jo hvert fall all makt og mulighet til å kunne forandre noe som helst. Nei, det er bare rot i SV. Mye rot i AP også, men de er tross alt bedre. Dårlig med miljøet og sånt da. Men allikevel bedre enn andre partier på andre punkter. Nei, nå kom jeg innpå politikk igjen, jeg snakker altfor mye om det. Men jeg er glad jeg engasjerer meg uansett, det er jo viktige saker. Skal jeg bo i dette landet i muligens sytti år til (herregud, jeg er så ung!), er det jo litt greit å ha en viss peiling på hva som foregår og se til at Norge ikke går rett i bakken. Right?

No comments: